Fehérje orvosilag. Fehérjék - Mit? Mikor? Hogyan?


Hatásban ugyanolyanok vagy különböznek valamiben? Azt tudom, hogy 2 emésztőenzim van a pirosba és napi 4 adagot szednék belőle. Melyiket ajánlod nekem?? A mogyorós csokis íz nekem is baromira ízlik, aztán kb.

Tudomány Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a poralapú fehérjés italok. Rendszeresen konditerembe járók, élsportolók reklámozzák, közben mások állítják: egészségünknek nem feltétlenül tesz jót a túlzott fogyasztásuk, ami akár vesebetegséghez is vezethet. Szervezetünk számára az egyik legfontosabb tápanyag a fehérje proteinmely a test megfelelő működéséhez járul hozzá azáltal, hogy tevékenyen részt vesz a sejtszinten lejátszódó folyamatokban.

Elsősorban a szövetek felépítéséért és karbantartásáért felel, de segítő hatása kimutatható egy műtét vagy egy sérülés utáni regenerálódás esetében is. Magas fehérjetartalommal rendelkeznek a húsételek, főként a hal.

Fehérje orvosilag

Ide sorolható fehérje orvosilag a tojás, illetve a tejtermékek. Ezeken kívül egyre nagyobb számban jelennek meg a piacon az újabb összetételű, fajtájú fehérjeporok.

fehérje orvosilag

A legjobb minőségű és legfinomabb fehérjepor tejből készül, méghozzá a sajtgyártás folyamán keletkezik. Ez az úgynevezett whey protein, magyarul tejsavófehérje. Ennek két altípusa van, az egyik az izolátumos, ahol a gyártás során a tejsavó oldatot protein molekulákra és egyebekre választják szét. Ez a megosztás történhet elektromos áram igénybevételével itt tiszta fehérjét érnek el, elenyésző zsírtartalommal vagy egy mikroszűrő segítségével, amellyel méret alapján történik a szétválasztás.

Más, kifejezetten hasznos egészségügyi tulajdonságaik vannak 20azonban sportolói, elsősorban pedig testépítő - izomépítést célzó - fogyasztásuk nem ajánlott.

A másik a koncentrátum, ami a fehérje mellett laktózt is tartalmaz, így kevesebben élhetnek vele. A whey proteint tejjel vagy vízzel együtt szokták bevinni a szervezetbe. Egyébként nyersen kellemetlen ízű lenne, ezért igen gyakran csokoládéval együtt isszák shake vagy turmix formájában. A kazein is tejalapú fehérjeturmix, ám ez a tehéntej alvadásakor keletkezik.

Sportolók és diétázók számára kifejezetten ajánlott, ugyanis glutamint is tartalmaz, ami segít az izmok növekedésében és a regenerálódásában. Ideális közvetlenül edzés után bevenni, mivel akkor éri el a legjobb hatását. Létezik még szójaprotein, ami nagyban hozzájárul a testtömegcsökkentéshez.

Teljesítmény fogyás

A szója több proteint tartalmaz, mint a tojás vagy a különböző húsfélék, ráadásul vasban és vitaminokban 100% -os látás visszatér gazdag. A rizsproteint is egyre gyakrabban fogyasztják: kevesebb benne a fehérje, mint a tojásban, ugyanakkor gyorsan felszívódik, és nem tartalmaz laktózt.

Ma már lehet marhaproteint és hydroproteint is kapni, utóbbi szívódik fel a leggyorsabban. Amire leginkább érdemes odafigyelni, az a mennyiség, ugyanis a fehérjeporok túladagolása súlyosan károsíthatja az emberi szervezetet.

Fehérjeporok – mi az igazság?

Egy átlagos felnőtt számára körülbelül 70 gramm az ideális napi bevitel, míg a rendszeresen sportolók számára testtömeg-kilogrammonként 1 gramm. Ezt a mennyiséget akár fehérjeporok fogyasztása nélkül is el lehet érni. Aki viszont túllépi az előírtakat, rövid távon dehidratáltsággal és kifáradással, hosszú távon vesebetegséggel számolhat.

A mérték mellett fontos még a bevitel időbeni elosztása.

Négy recept, amelynek örülni fog a veséje - HáziPatika

Nem egészséges, ha egyszerre fogyasztunk nagyon sokat, érdemesebb elosztani a napi adagot. Az a legjobb, ha minden étkezéskor viszünk be gramm fehérjeport a szervezetünkbe.

fehérje orvosilag

Akkor mégis mire jó a fehérjepor, kiknek érdemes használni, és melyik fajtát? Azonban az igazság rendkívül egyszerű. Nem is olyan régen, nagyjából négy-öt évvel ezelőtt, ha valaki azt mondta, hogy fehérjeport fogyaszt, pontosabban szed mert ugye ez minimum valami addiktív keménydrognak számítottaz emberek értetlenül álltak a helyzet előtt, azt hitték, ezek szteroidok, vagy legalábbis valamilyen erősen megkérdőjelezhető készítmények.

fehérje orvosilag

Azonban ez távol áll a valóságtól. Minden ételünk három makrotápanyagból áll: fehérje, szénhidrát és zsír.

Sok ételben megtalálható mind a három, bizonyosakban csak kettő, de vannak olyanok is, amikben csak az egyik; a kockacukor például kizárólag fehérje orvosilag áll. A fehérje egy rendkívül fontos makrotápanyag, és mint ilyen, nemhogy nem káros, de kifejezetten hasznos, főleg a sportolók számára. Ennek oka, hogy gyorsítja a regenerációt, segíti az izomépítést, feszesíti a bőrt, jót tesz a hajnak és a körmöknek is.

A fehérjeporok körüli felhajtás rendkívül eltúlzott. Sokfajta fehérjepor van, ami meg is nehezíti kicsit a tájékozódást a laikusok számára. Az igazság azonban az, hogy mindegyik a fent említett célokat szolgálja. Természetesen relevanciával bír a bennük rejlő különbség pl.

BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

Az átlagember vagy hobbi szintű sportoló számára mindegyik fehérje tökéletesen megteszi a hatását. Nyilván a valamivel drágább készítmények sok esetben jobbak, de a különbség nem látványos. Így ha fehérjék között válogatunk, inkább azt vegyük figyelembe, hogy például a laktózt tolerálja-e a szervezetünk. Akik nem laktózérzékenyek, azok számára a legideálisabb a tejsavó alapú fehérje, amely a legolcsóbb és a legelterjedtebb fajta is egyben.

A laktózérzékenyek számára ott vannak a növényi borsó, bab, lencse, rizs és egyéb állati marha alapú fehérjék. Mindenki nyugodtan fogyaszthat fehérjéket, nem igaz, hogy tönkretenné vele például a veséjét.

Fehérjék - Mit? Mikor? Hogyan?

Ha túl sok fehérjét visz be az ember, akkor azt a szervezet egyszerűen nem fogja feldolgozni, és felszívódás nélkül megszabadul tőle a szokásos módon. A túlzott proteinfogyasztás következtében fellépő veseelégtelenség a vese hibája szokott lenni, annak alapjáraton nem megfelelő működése okozza a problémát. A bevitt fehérje csak katalizátora a folyamatnak. Ilyenkor azonban érdemes orvoshoz fordulni, és kezelni a veseproblémát. Röviden összefoglalva: mindenki fogyaszthat fehérjeport, fehérje orvosilag mindenki ehet húst, fehérje orvosilag, hüvelyeseket — hacsak nem allergiás rájuk.

Ezekben fehérje orvosilag készítményekben is ugyanolyan fehérje van, csak koncentráltabb és arányait tekintve olcsóbb kivitelben. Főleg azoknak ajánlott fehérje orvosilag fehérjepor, akik valamilyen sporttevékenységet folytatnak, ugyanakkor a kiegyensúlyozott étkezéshez is hozzátartozik a magas fehérjebevitel, így aki úgy érzi, hogy nem fogyaszt elég fehérjedús táplálékot, szintúgy pótolhatja azt a shake-ekkel.